The implementation and usage of the method of I. Majchrzak, Phd, in a kindergarten
PDF (Język Polski)

Keywords

kindergarden
early acquisition of reading skills
kindergarten teacher
reading method

How to Cite

DZIEMIANKO, A. The implementation and usage of the method of I. Majchrzak, Phd, in a kindergarten. Pedagogical Contexts, [S. l.], v. 1, n. 4, 2015. DOI: 10.19265/kp.2015.1.4.79. Disponível em: https://www.kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/79. Acesso em: 17 may. 2024.

Abstract

The article discusses vital issue of the selection of methods and con-tents of teaching the children at the age of kindergarten attendance reading skills. The attempt of the implementation of a different method of teaching to read was undertaken. The novelty of the method is naming the teaching of reading by the teaching of writing, and due to its importance for a child – starting from their own name. The play in reading allowed for willing and effective learning of not easy art by the children in a kindergarten.

https://doi.org/10.19265/kp.2015.1.4.79
PDF (Język Polski)

References

Arciszewska E., Czytające przedszkolaki. Mit czy norma, Warszawa 2002.

Bogdanowicz M., Metoda Dobrego Startu, Warszawa 1989.

Brzezińska A., Burtowy M., Psychologiczne problemy edukacji przedszkolnej, Poznań 1992.

Burtowy M., Przygotowanie dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania w szkole, Poznań 1992.

Cackowska M., Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych, Warszawa 1999.

Cieszyńska J., Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, Kraków 2006.

Cieszyńska J., Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków 2001.

Czerwińska E., Słoneczna biblioteka – przewodnik dla nauczycieli, Warszawa 1997.

Czytanie i pisanie – nowy język dziecka, red. A. Brzezińska, Warszawa 1987.

Delors J., Edukacja – jest w niej ukryty skarb. Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku, Warszawa 1998.

Doman G., Doman J., Jak nauczyć małe dziecko czytać, Bydgoszcz 1992.

Dudzińska I., Dziecko sześcioletnie uczy się czytać, Warszawa 1986.

Kamińska K., Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 2000.

Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z me-todyką, Kraków 2012.Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, War-szawa 2010.

Król F., Sztuka czytania, Warszawa 1982.

Majchrzak I., Gry czytelnicze. Zestaw kart do nauki czytania, cz. 1 i 2, Kielce 2005.

Majchrzak I., Inicjacyjna funkcja imienia własnego w nauce czytania. Edukacja w przed-szkolu, Warszawa 1998.

Majchrzak I., Listy do Salomona, Kraków 2007.

Majchrzak I., Nazywanie świata – odimienna metoda nauki czytania, Warszawa 2005.

Majchrzak I., Opowieści ortograficzne, Warszawa 2004.

Majchrzak I., Opowieści sowy, cz. 1 i 2, Warszawa 2004.

Majchrzak I., W obronie dziecięcego rozumu, Warszawa 2007.

Majchrzak I., Wprowadzanie dziecka w świat pisma, Warszawa 1995.

Malendowicz J., O trudnej sztuce czytania i pisania, Warszawa 1978.

Malendowicz J., Proces czytania i pisania i trudności w jego opanowaniu, [w:] Praca wy-równawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Poradnik nauczyciela--reedukatora, cz. 1, red. H. Wasyluk-Kuś, Warszawa 1978.

Malmquist E., Nauka czytania w szkole podstawowej, przeł. A. Thierry, Warszawa 1987.Mystkowska H., Uczymy czytać w przedszkolu, Warszawa 1979.

Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2001.

Postek J., Metoda dr Ireny Majchrzak a zmiany w interakcjach między wychowawcą i dziećmi 3-letnimi, Warszawa 1997.

Rocławski B., Nauka czytania i pisania, Gdańsk 1992.

Styczek I., Logopedia, Warszawa 1979.

Zakrzewska B., Każdy przedszkolak dobrym uczniem w szkole, Warszawa 2003.

In accordance with the recommendation of the Ministry of Science and Higher Education, which aims to counteract the practice of “ghostwriting” and “guest authorship,” all authors submitting their text for publication should attach an author’s statement which declares the contribution of each of the authors to the article. The printed and signed statement should be delivered by mail or other means to editor-in-chief Joanna Skibska or sent in the form of a scan to the following e-mail address: redakcja@kontekstypedagogczne.pl. The authors will not receive remuneration for publishing their papers. The editors reserve the right to make minor editorial changes to the articles which will not affect the substance of the article. We encourage all authors to prepare their articles in accordance with the guidelines for manuscript preparation. Download pdf file.

Authors transfer all copyrights and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. All authors agree to the publishing of their email addresses, affiliations and short bio statements with their articles during the submission process.

Downloads

Download data is not yet available.